GALA PIERWSZEJ EDYCJI KONKURSU "ŻAGLE BIZNESU"

3 października 2018 r. odbyło się specjalne spotkanie Klubu Przedsiębiorców, związane z finałem pierwszej edycji konkursu Żagle Biznesu. Głównym tematem tegorocznych Żagli Biznesu były inteligentne organizacje. Wśród firm zgłoszonych do konkursu znalazły się zarówno małe, jak i znaczących rozmiarów przedsiębiorstwa. Podstawowym kryterium była realizacja praktyk związanych z pozyskiwaniem, przetwarzaniem, kodyfikowaniem i transferem wiedzy. Działalność prowadzona przez wyróżnione przedsiębiorstwa jest dla społeczności SGH powodem do dumy i potwierdzeniem tego, iż jej absolwenci tworzą projekty kreujące trendy i wytyczające swoim przykładem kierunek działania dla innych. 

Weryfikacje zgłoszeń przeprowadził zespół badawczy pod kierownictwem dr Alberta Tomaszewskiego, według metodyki stworzonej przez prof. dr hab. Hannę Godlewską-Majkowską (Prorektor SGH ds. współpracy z otoczeniem). Finalistami I edycji konkursu zostały następujące firmy (w kolejności alfabetycznej):

EWL S.A.

Eyzee S.A.

KatalogMarzeń.pl Joanna Zubik-Borucka, Tomasz Zubik s.c.

KDK Sp. z o.o.

M8 Production House Sp. z o.o.

Mobile Reality Sp. z o.o.

Rascal Sp. z o.o.

Rentier Analytics Sp. z o.o.

Wnętrza 3D Sp. z o. o.

Ostatecznie, po wnikliwej analizie zgłoszonych przedsiębiorstw przez kapitułę, pod przewodnictwem prof. dr hab. Hanny Godlewskiej-Majkowskiej (Prorektor SGH ds. współpracy z otoczeniem), nagrodę otrzymały trzy przedsiębiorstwa. 

Kerris Group to firma została założona jako startup w środowisku inkubatorów przedsiębiorczości przez Mikołaja Jakuba Szymańskiego – absolwenta SGH. Przeszła drogę od projektu do samodzielnego podmiotu zatrudniającego dziesiątki osób. Chęć zbudowania innowacyjnej agencji gwarantującej kompleksową obsługę w zakresie digital oraz spójności przekazu doprowadziła zespół do przeprowadzenia ponad 300 projektów w 12 krajach.

Growbots to platforma, która umożliwiła zautomatyzowanie procesu sprzedaży w firmach. Przedsiębiorstwu udało się zauważyć wzrost znaczenia rozwiązań opartych na machine learningu i sztucznej inteligencji. Główną funkcjonalnością oferowanego rozwiązania jest automatyzacja i optymalizacja działań mailingowych prowadzonych przez klientów. To jedna z najbardziej obiecujących polskich firm technologicznych.

Ostatnim laureatem jest SmartWeb Media. Sam pomysł na biznes wyniknął z chęci dzielenia się wiedzą. Jakub Bereziewicz, absolwent Szkoły Głównej Handlowej, zamienił swoją pasję do nowych technologii w biznes.  Chęć dzielenia się wiedzą doprowadziła Android.com.pl, portal należący do SmartWeb Media, do wyników na poziomie półtora miliona unikalnych użytkowników miesięcznie.

Więcej o laureatach można przeczytać w nowym numerze gazety SGH. Zapraszamy również na kolejne spotkania Klubu Przedsiębiorców, gdzie te i wiele innych firm dzieli się wiedzą o rozwijaniu najlepszych praktyk biznesowych.